Optimco Verzekeringen
De verzekeraar op mensenmaat
Optimco Verzekeringen - De verzekeraar op mensenmaat

Nieuws

7/02/2020
Vacature commercieel afgevaardigde verzekeringen West Vlaanderen
Vacature commercieel afgevaardigde verzekeringen West Vlaanderen Lees meer
23/01/2020
Vacature : Bediende Schadebeheer Verzekeringen.
Vacature :Bediende Schadebeheer Verzekeringen. Lees meer
14/01/2019
Optimco verhuist
Vanaf 14/01/2019 vindt u Optimco terug in haar nieuwe kantoorgebouw in de Sneeuwbeslaan 14, 2610 Antwerpen-Wilrijk. Lees meer

Optimco NV  is een verzekeringsmaatschappij gevestigd in Antwerpen, die in 2005 is opgestart. Zij richt zich via het kanaal van de onafhankelijke verzekeringsmakelaar naar de particulieren. Zij is gespecialiseerd in autoverzekeringen en verzekeringen brand en familiale. Optimco kent een gestage rendabele groei en daarom zijn we op zoek naar versterking. U zal terecht komen in een bedrijf met een dynamische sfeer in volle expansie. 


Functieomschrijving :

U zal zorg dragen voor de verdere uitbouw van onze verzekeringsportefeuille in de provincie West Vlaanderen en dit met respect voor de beleidsvisie, de waarden en de strategie van ons bedrijf.

U profileert zich als een diplomatisch ambassadeur van ons bedrijf: u kent onze producten (algemene voorwaarden, acceptatiebeleid, tariefzetting en basisprincipes schaderegeling) en zorgt voor de ondersteuning van het bestaande makelaarsnetwerk en de verdere uitbouw ervan. U bewaakt de noodzakelijke rendabiliteit en kwaliteit van de groei.

Uw functie bestaat uit het daadwerkelijk terplekke gaan bij uw makelaars/ prospecten, om relevante informatie te verschaffen en vragen te beantwoorden.

U assisteert de commerciële wekelijkse vergaderingen op de zetel van de maatschappij (Antwerpen), alwaar u een klankbord vindt voor uw vragen en de informatie vanuit het bedrijf.

U rapporteert aan de hoofdinspecteur en de CEO. 

 

Profiel 

U BENT WOONACHTIG IN DE PROVINCIE WEST VLAANDEREN.  

 

U bent bereid zich snel in te werken in onze producten, premiezetting, acceptatiepolitiek, acties, relevante wetgeving en onze PC applicatie. U bent vertrouwd met word, Excel en outlook.

U bent bereid onze waarden, strategie en beleidsvisie te onderschrijven en uit te dragen in uw sector.

U bent beleefd, heeft een verzorgd voorkomen en bent communicatief en sociaal vaardig.

U beheerst de Nederlandse taal zeer goed.

U heeft verantwoordelijkheidszin en bent service minded

U kan op gepaste wijze omgaan met kritiek en kan ook weigeringen of negatieve berichten met de nodige kalmte en argumentatie overbrengen.

U bent uiterst gedreven en gepassioneerd om uw functie succesvol in te vullen. U beseft ten volle dat uw functie geen “ 9 tot 5 “job is en de verloning niet de drijfveer mag zijn in  de beslissing om deze functie uit te voeren.

U bent vier werkdagen/week op de baan om daadwerkelijk commerciële en deskundige ondersteuning te geven aan de bestaande makelaars en om de prospecten te begeleiden naar een succesvolle samenwerking en 1 dag /week bent u aanwezig  op de zetel voor overleg.

U kan efficiënt organiseren: de mogelijkheid om zelf uw werkschema uit te werken is eerder een uitdaging om méér dan om minder te presteren.

U rapporteert 1/week overzichtelijk en waarheidsgetrouw inzake uw activiteiten aan de  hoofdinspecteur en de CEO. 

 

Vereiste studies 

U beschikt over een diploma MASTER in de rechten of handelswetenschappen en bedrijfskunde of u beschikt over een diploma professionele of academische BACHELOR, bij voorkeur in de richting financiën en verzekeringen, rechtspraktijk of bedrijfsmanagement.
Heeft u niet het vereiste diploma, maar wel de nodige ervaring, dan komt u ook in aanmerking voor de job.
Ervaring is een pluspunt, maar niet noodzakelijk. Ook schoolverlaters zijn welkom, mits de vereiste bereidheid tot inzet en scholing voor deze veeleisende maar boeiende job. 

Aanbod

U start met een intensieve opleiding op de binnendiensten in de zetel te Antwerpen. Vervolgens doet u praktijkervaring op onder begeleiding van de hoofdinspecteur om vervolgens zelfstandig de baan op te gaan.

Wij bieden u een contract van onbepaalde duur met voltijdse tewerkstelling met een loon aangepast aan de belangrijkheid van de job.

Tevens ontvangt u een maaltijdvergoeding en representatievergoeding.

U krijgt een firmavoertuig en tankkaart ter beschikking.

Op jaarbasis is er een ruime verlofregeling( 20 wettelijke verlofdagen en 16 aanvullende vakantiedagen), op werkdagen is de job evenwel geen 9 tot 5 job.

Groepsverzekering en hospitalisatieverzekering is voorzien. 

Plaats van tewerkstelling: Administratieve zetel : Optimco NV

Sneeuwbeslaan 14,2610 Wilrijk.

Werkterrein:West Vlaanderen. Deze provincie bewerkt u samen en in overleg met de huidige inspecteur, teneinde diens pensionering binnen een nog niet bepaalde periode voor te bereiden en te voorzien in een waardige opvolging.  

  

Hoe solliciteren?

U gelieve uw C.V. en motivatiebrief te mailen naar:

 mevrouw G. Decoster, CEO Optimco NV. via email: gisele.decoster@optimco.be