Optimco Verzekeringen
De verzekeraar op mensenmaat
Optimco Verzekeringen - De verzekeraar op mensenmaat

Nieuws

1/09/2020
Vacature boekhouder
Vacature boekhouder Lees meer
30/09/2020
Vacature : Productiebeheerder
Vacature : Productiebeheerder Lees meer
14/01/2019
Optimco verhuist
Vanaf 14/01/2019 vindt u Optimco terug in haar nieuwe kantoorgebouw in de Sneeuwbeslaan 14, 2610 Antwerpen-Wilrijk. Lees meer

Wie is Optimco NV? 

Optimco NV is een verzekeringsmaatschappij gevestigd te Wilrijk, die in2005 is opgestart. Zij richt zich via het kanaal van de onafhankelijke verzekeringsmakelaar naar de particulieren. Zij is gespecialiseerd in autoverzekeringen, verzekeringen brand en verzekeringen familiale. Optimco NV kent een gestage rendabele groei en daarom zijn we op zoek naar versterking.

Functieomschrijving 

U komt terecht in een team bestaande uit de hoofdboekhouder - directie-attaché en twee enthousiaste medewerkers boekhouding.
U assisteert de hoofdboekhouder - directie-attaché in de opvolging van de boekhoudkundige administratie.
U ziet zichzelf als een boekhoudkundige duizendpoot.
U verzamelt en controleert de financiële informatie met als doel het opstellen van kwartaal-en jaarafsluitingen.
U kent de regels en reglementen inzake fiscale aangifte vennootschapsbelasting en u bent deskundig om te adviseren inzake een optimale financiële bedrijfsvoering.
U kan ook ingezet worden in HR gerelateerde zaken zoals tijdsregistratie, verlofregeling en/of administratieve uitwisseling met ons sociaal secretariaat.
U assisteert en rapporteert aan de hoofdboekhouder, die rechtstreeks rapporteert aan de CFO-CEO.  

Profiel 

U werkt nauwkeurig, ordelijk en behoudt het overzicht, zelfs bij complexe taken of als u onder tijdsdruk werkt.
U begrijpt en selecteert de nodige informatie om foutloos te verwerken.
U voelt zich verantwoordelijk voor het eigen werk en kan autonoom werken.
U draagt bij tot het verwezenlijken van de doelstellingen van het team en van het bedrijf.
U bent beleefd, communicatief en sociaal vaardig.
U bent empathisch en respectvol in de omgang met anderen (collega’s, oversten, klanten, makelaars, leveranciers).
U beheerst de Nederlandse taal zeer goed.
U heeft bij voorkeur ervaring met aangiftes BTW en vennootschapsbelasting.
U kan op gepaste wijze omgaan met kritiek en bent bereid te leren.
U bent zelf positief kritisch en formuleert suggesties tot optimalisatie in de materie die u beheerst.

Boekhoudkundig systeem 

We werken met Exact Online (ervaring is een pluspunt).
Hiernaast werken wij ook met een intern systeem, eigen aan de verzekeringswereld.

Vereiste studies / competenties 

U beschikt over een bachelor Accountancy-Fiscaliteit of bent gelijkwaardig door ervaring.
Ervaring in de verzekeringssector is een pluspunt, maar niet noodzakelijk.
U heeft een goede kennis van boekhoudkundige en BTW principes.
U kan vlot overweg met MS Office (Excel en Word hebben weinig geheimen voor jou).
U bent bekend met het mulitbancair platform ISABEL.

Aanbod 

Een contract van onbepaalde duur met voltijdse tewerkstelling.
Een marktconform salarispakket, afhankelijk van je competenties en ervaring, inclusief extralegale voordelen zoals
 maaltijdcheques (€ 8,00), ecocheques, hospitalisatieverzekering en groepsverzekering.
Een ruime verlofregeling (20 wettelijke verlofdagen, 16 aanvullende vakantiedagen).
Mogelijkheid om op bepaalde dagen aan thuiswerk te doen (na inwerkperiode).
Glijdende werkuren.
Aangename werksfeer in een volledig nieuwe werkomgeving.
Een dynamisch bedrijf in volle expansie.   

Plaats en aanvang van tewerkstelling - Administratieve zetel

Optimco NV, Sneeuwbeslaan 14, 2610 Wilrijk.
Voorziene indiensttreding:bij voorkeur 01 oktober 2020 .

Hoe solliciteren

U gelieve uw C.V. en motivatiebrief te mailen naar:
Mevrouw G. Decoster, CEO Optimco NV. via email: gisele.decoster@optimco.be